1 Ağustos 2015 Cumartesi

Kolay Krep Tarifi

      Bazı keşifler vardır kim bulduysa Allah ondan razı olsun dediğimiz. Bana göre de krep öyle. Malum öğrencilik. Evde ne varsa onu değerlendirmenin peşine düşeriz. Bu yolda birçok yeni şey öğreniriz. Öğrenmeye de devam ediyoruz..

      Sabah kalktım baktım evde ekmek yok. Almaya da çok üşendim. Ne yesem ne yesem derken aklıma krep geldi.Hemen kolları sıvadım başladım yapmaya..Malzemeler hepimizin evinde kolaya bulabileceğimiz şeyler. Öğrenci evinde bile :)

     Malzemelere gelirsek;
     -2 su bardağı un
     -2 su bardağı su
     -1 adet yumurta
      -tuz
      -pişirmek için yağ

      Yapılışı ise 2 bardak unumuzu derin bir kaba koyuyoruz. Üzerine 2 su bardağı suyu ilave edip çırpıyoruz. Topaklar gidinceye kadar çırptıktan sonra karışımın üstüne yumurtayı ekliyoruz. İstenilen miktarda tuzu da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Krep tavası yada herhangi bir teflon tavayı ocakta ısıtıyoruz. İyice ısınan tavaya 1 kepçe krep hamurumuzdan döküp pişiriyoruz. Daha sonra diğer yüzünü çevirip orayı da pişiriyoruz. Yağ meselesine gelirsek tavaya çok az yağ koyup üzerine hamuru da dökebiliriz. Tava teflon olduğu için ben gerek duymadım. Yağ tercihi ise sizin damak zevkinize kalmış. Sıvı yağ, margarin, tereyağ, zeytinyağı vb. tercihler arasında sıralanabilir. Krep için 2 bardak su yerine 1 bardak su, 1 bardak süt de konulabilir. Ben hiç denemedim o yüzden yorum yapamıyorum. Bu arada bu malzemelerden 6 tane krep çıkıyor. İster reçelle yiyin ister peynirle. Tercih sizin efendim, afiyetle yiyiniz.

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder