4 Ağustos 2015 Salı

Ahmet Batman-Soğuk Kahve


 Ahmet Batman-Soğuk Kahve

  Size geçte olsa okuduğum bu kitaptan bahsetmek istiyorum. Okuduktan sonra şunu fark ettim. Kitap pek benim tarzım olan bir kitap değil. Ben daha çok kişisel gelişim kitaplarını okumaktan hoşlanıyorum. Ama böyle olması kitabın kötü olduğu anlamına da gelmiyor.Özellikle yazarın ince zekası kendine hayran bıraktırıyor. Her okuyan kendinden bir nebze de olsa bir şeyler bulabilir.Kitapta hoşuma giden cümlelerin altını çizdim bende ve bunları sizin için derledim. 
    
  "Hayatta insanı mutlu etmek için çok fazla seçenek var."
  
 "Atılan her adım bir başlangıç,her başlangıç ise bir beklentidir."

  "Başarısız olmak tekrar kendine dönmek demektir."

  "Her ilişki bir merhaba ile bir hoşça kal arasında yaşanır ve kal genelde hayır demez."

  "Herkes sevildiği kadar değişebilir de ve yine herkes değiştiği kadar ayrılığa mecbur kalır."

  "Benim her şeyden önce bir aklım var."

  "Doğum tarihimle ölüm tarihimin arasındaki kısa çizgiye bir aşk sığdırabilirsem ne ala..."

 "Belki de kaybettiklerine üzülmek için ayıracağın zamanı kazanabileceklerin için harcamalısın."

  "Karşındaki seni çözene kadar varsın,çözüldükten sonrası hep bir sıradanlık."
    
   " Çok adisiniz pembe rujlar, çekici kılıyorsunuz dudakları."

   "Hayatımızda ne kadar insan olursa olsun,istediğimiz an yalnız kalırız."

   "Ve belki de hayatının aşkı bugün senle aynı anda su içti."
  
 "Her an hayal ettiğin insanı aslında çok eski yatak hikayelerinde kaybetmişsindir."
   
 "İnsan unutmak istediklerini değil,hayatının ona unutturduklarını unutur."
   
   "Hayat, hayatımızda olan insanlara rağmen yalnız olduğumuzu anladığımız anda başlar."
    
  "Eski sevgiliyi çok özleyip,içinden mesai atma isteği geldiğinde devreye giren otomatik fren sistemine GURUR denir."

    "Ben aynı ben ama eksildim biraz,kısacası senin dönecek yüzün olsa bile benim seni koyacak bir yerim yok."

    "Başkalarına beddua etmek için harcadığın zamanı,kendi haline şükretmek için dua ederek harcamalısın."

    "Beddua etmeye vakti kalmamalı insanın..."

    "Kabullen artık sen değerlisin."

    "Bir insanın sana verebileceği en güzel şey güvendir."

    "Onların giremediği yer senin çıkamadığın yer olsun."

    "Gelecekteki sevgiliye not:Hoşgeldin"
  
   "Bir kızı çok severek mutlu edemezsiniz.Ona diğerlerinden farklı olduğunu hissettirin."

  "Kıskançlık bazen güzel görünebilir ama çoğu zaman yıpratıcıdır."

    "Sen onu yaşıyorsun,onun kimi yaşadığının önemi yok."

   "Ey sevgili,nerede ne kusurum varsa gördün,kendi kusurlarına kördün."

   "Karşındaki seni çözmemeli ve onun seni çok sevmesi için çaba göstermemelisin."

   "Aşka pek inanmam ama diğerlerinden daha çok sevmem gereken bir kız olduğuna inanıyorum."

   "Bir yer olmalı,insanların birbiriyle konuşmadığı ,kitap okuyup kahve yudumladığı, etrafındakilerin dilini bilmediği ve mutlu olduğu..."

    "Hayat sana,senin istediklerini değil,kendi istediklerini verir.Buna da KADER denir."

  "Aldatılmak onun sadece başka birisiyle sevişmesi değildir.Senle yemediği tatlıyı başkasıyla yiyorsa bu bile aldatılmaktır,yeter ki hissetmeyi bil." 

    "Gelecekteki sevgiliye not: Gitmek için gelme."

    "Ve hayat birine ait olmaktan çok sahip olduğunuzda ciddiye alınır.Sahip olmak sorumluluk ister ama ait olmak insanın kendinden kaçışıdır."

   "Ve bir cümlenin ne anlattığından çok,senin o cümleyi nerenden anladığın önemlidir." 

 "Sevgiliniz olduğunda özgürlüğünüzün bir parçasını kaybedersiniz."

   "Herkesin hayatına kattığı en az bir cümlesi olmalı..."

   "İki mükemmel insan asla birlikte olamaz.Çünkü mükemmel kadın 1. seferde evet demez,mükemmel erkekse 2. şansı vermez...Anton Çehov..."

  "Gelecekteki sevgiliye not:Mükemmel misin?"

  "Mutluluk ölçülebilir bir şey değil."

  "Hayalin bir kızın göğsüne dokunmaktan ibaret olabilir ama unutma ki o göğsün altında bir kalp var."

   "Çünkü her beklenti sonunda kalp kırar."

 "Önyargı hayattaki her şeyin önüne geçebilecek kadar güçlü bir saçmalık."

 *"Açık sözlü olduğunuzda kaybettiğiniz her şey,aslında kazandığınız bir değerdir ve çoğu insan değersizliği seçtiğinden açık sözlü olamaz."

   "Ve bedeni yöneten beyinden önce ruh."

   *"El alem ne der diye düşündüğün sürece, aldığın kararlara asla kendi kararların diyemezsin."

   "Ve hiçbir adam tam anlamıyla bir kıza ait olamaz."

   "Böyle uyurken tam düşecek gibi oluruz ve uyanırız ya,işte ona aşk diyebiliriz."

  *"'Çok çapkınım ya'diye övünen adam çok net bir gerizekalıdır."

  "Üşürsen kendine sarıl,ısınamazsan beni ara."

  *"Sonra dedim ki,'bana kahvem yeter,gidebilirsin bebeğim."

  *"Zaten bir erkek seks benim için ikinci planda geliyor diyorsa;o erkeğin birinci planı yoktur.Hepimiz orjinal g*tleriz."
  
  *"Birine 'G*tün tekisin' diyorsam,oradaki yıldız sansür değil,o kişini yıldızlı bir göt olduğunun belirtisidir.Yıldızlar pekiyi gibi."

  "Karşına çıkan hiç kimse sana bir başkasını unutturamaz.Senin unutma günün gelmiştir."

   Genel olarak hoşuma giden kısımlar bunlar. * lı kısımlar ve gelecekteki sevgiliye gönderilen kısımlar daha çok beğendiğim kısımlar.Zaten kitap olay örgüsü içinde ilerlemiyor.Yazar da kitabı bu amaçlı yazdığını söylüyor. Herkesin kendisiyle ilgili birşeyler bulabilsin ve rastgele istediği bir kısmı okuyabilsin diye. 

    Dediğim gibi benim hoşuma giden bunlar. Sizlerin ki ne acaba? En kısa zamanda okumanız dileğiyle..


    
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder