22 Temmuz 2015 Çarşamba

yaz gribi



    İlk paylaşımım hastalığımdan dolayı mercimek çorbası olacak

   Yaz günlerinde çekilmeyen şeylerden biri de kuşkusuz yaz gribidir. Nasıl yakalandığını bile anlamazsın. Bir sabah uyanmışsın burunlar tıkanmış, bademcikler dersen bağımsızlıklarını ilan etmişler.. Boğaz ağrısı da cabası haliyle...Ee haliyle böyle günlerde kendimize iyi bakmak lazım.. Benimde sayısız tariflerimden birisidir mercimek çorbası..

    İlaç kullansakta kullanmasakta belli evreleri atlatmadan geçmiyor bu illet. Böyle olunca direkt ilaçlara sarılmaktansa alternatif tıbbın yardımına koşmak daha mantıklı geliyor.Hele birde su tüketmeyenlerdenseniz vay halinize.. Kullanılan ilaçlar vücuta faaliyetlerini gerçekleştirdikten sonra geri kalan toksinlerin vücuttan atılması gerekir. Burdada devreye böbrekler giriyor haliyle.Peki yeterli suyu içmediğinde ne olacak? Toksinler atılamadığı için böbrekler de birikim yapacak. O zaman vay halimize..Tabi bu da uzun uzun konuşulacak bir konu. Başka bir yazımızda bu konuya da yer vermeliyiz bence..

    Gelelim hafif mi hafif mercimek çorbamızın tarifine;
     
    Malzemeler:
  1 avuç kırmızı mercimek,
  Tencerenin büyüküğüne göre göz kararı su,
  1 ortaboy patates
  1 ortaboy soğan
  3-4 diş sarımsak
  1 çorba kaşığı yağ

    Süslemesi için:
  Maydonoz
  Pul biber

 Yapılışına gelirsek;

  1 avuç kadar mercimeği tencereye koyup üzerine de tencerenin ağzına gelecek kadar su dolduruyorum. Benim tencerem orta boy olduğu için iyi eliyor. Siz de tencerenizin boyutuna göre su miktarını ayarlabilirsiniz. 20-30 dk boyunca orta seviyedeki ateşte mercimekler yumuşuyor.Ara ara üstte biriken beyaz köpükleri alıyorum. Mercimekler yumuşadıktan sonra patatesi, soğanı ve sarımsakları rendeleyip mercimeğin üzerine ilave ediyorum. 10 dk da bu malzemeler pişiyor. İsteğe göre yağ koyup koymamak size kalmış. Ben bazen hiç yağ bile koymuyorum. Ama tereyağı enfes bir tat verebilir. Son olarak da tuz ve karabiberini ilave edip servise hazır ediyoruz. Çorbamızı afiyetle içebiliriz. 

   Süsleme olarak maydonoz güzel gidiyor. Benim gibi hastaysanız bol limon ve pul biberi de süslemeye dahil edebilirsiniz. 

   Tüm yaz gribine yakalanmışlara geçmiş olsun.. Dikkat edin kendinize.
   


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder